2017/08/03

RANCANGAN MENGAJAR HARIAN PENDIDIKAN SENI VISUAL TAHUN 4

Kelas :
4 K
Masa:12.05 – 1.05
Subjek:  Pendidikan Seni Visual Tema : Alam Semula Jadi                                               Bidang : Menggambar                                       Aktiviti : Lukisan
Standard Pembelajaran:1 - 4Tajuk : DI kaki bukit
Bahan Bantu Belajar:
Hasil karya contoh, carta langkah, ICTL(power point)
1.1 Persepsi Estetik
 1.1.1.1
1.1.1.2
1.1.1.4
1.2 Aplikasi Seni
 1.2.1
1.1.2.2
1.2.2
1.3Ekspersi Seni
 1.3.1.
1.3.2
1.3.3

1.4  Apresiasi Seni
 1.4.1
1.4.2
1.4.3


Objektif:





Aktiviti :







Penilaian P&P:
Pada akhir pembelajaran murid akan dapat:
1.  Menghasilkan lukisan menggunakan media kering dengan menekankan bahasa seni visual.
2.  Mengaplikasi media serta proses dan teknik secara kreatif.
3.  Membuat apresiasi terhadap karya.

1.  Guru menunjukkan contoh dan bersoal jawab bahasa seni visual unsur-unsur seni jalinan tampak, bentuk ilusi dan ruang cetek serta prinsip rekaan kepelbagaian hal benda dan kesatuan komposisi.
2.  Guru menunjuk cara contoh serta langkah-langkah dalam proses lukisan teknik silang pangkah serta media yang digunakan.
3.  Murid menghasilkan lukisan.
4.  Murid mempamer dan menceritakan lukisan yang telah dihasilkan.

Proses penghasilan karya sepanjang aktivit lukisan berdasarkan perancangan 4 standard pembelajaran.
EMK :
TMK, Keusahawanan, Kreativiti dan inovasi dan nilai murni kesabaran.

Impak (refleksi) :


RPH PENDIDIKAN SENI VISUAL TAHUN 3

Kelas :
3D
Masa:11.35 – 12.35
Subjek:  Pendidikan Seni Visual Tema : Alam Semula Jadi                                Bidang : Menggambar                                       Aktiviti : Lukisan
Standard Pembelajaran:1 - 4Tajuk :Buah-buahan Tempatan
Bahan Bantu Belajar:
Hasil karya contoh, carta langkah, ICTL(power point)
1.1 Persepsi Estetik
 1.1.1
1.1.2
1.2 Aplikasi Seni
 1.2.1
1.1.2.2
1.2.2
1.3Ekspersi Seni
1.3.1
1.3.2
1.3.3
1.4  Apresiasi Seni
 1.4.1
1.4.2

Objektif:





Aktiviti :







Penilaian P&P:
Pada akhir pembelajaran murid akan dapat:
1.  Menghasilkan lukisan menggunakan media kering dengan menekankan bahasa seni visual.
2.  Mengaplikasi media serta proses dan teknik secara kreatif.
3.  Membuat apresiasi terhadap karya.

1.  Guru menunjukkan contoh dan bersoal jawab bahasa seni visual unsur-unsur seni jalinan tampak, bentuk ilusi dan ruang cetek serta prinsip rekaan kepelbagaian hal benda dan kesatuan komposisi.
2.  Guru menunjuk cara contoh serta langkah-langkah dalam proses lukisan teknik  serta media yang digunakan.
3.  Murid menghasilkan lukisan.
4.  Murid mempamer dan menceritakan lukisan yang telah dihasilkan.

Proses penghasilan karya sepanjang aktivit lukisan berdasarkan perancangan 4 standard pembelajaran.
EMK :
TMK, Keusahawanan, Kreativiti dan inovasi dan nilai murni kesabaran.

Impak (refleksi) :


RANCANGAN MENGAJAR RPH PENDIDIKAN SENI VISUAL TAHUN 2

Kelas :
2 D
Masa:11.35 -12.35
Subjek:  Pendidikan Seni Visual Tema : Alam Semula Jadi                                Bidang : Menggambar                                       Aktiviti : Lukisan
Standard Pembelajaran:1 - 4Tajuk :Rumahku
Bahan Bantu Belajar:
Hasil karya contoh, carta langkah, ICTL(power point)
1.1 Persepsi Estetik
1.1.1.
1.1.1.1
1.1.1.2

1.2 Aplikasi Seni
 1.2.1
1.2.2
1.2.2.1
1.3Ekspersi Seni
1.3.1
1.3.2
1.3.3
1.4  Apresiasi Seni
1.4.1
1.4.2
1.4.3
Objektif:





Aktiviti :









Penilaian P&P:
Pada akhir pembelajaran murid akan dapat:
1.  Menghasilkan lukisan menggunakan media kering dengan menekankan bahasa seni visual.
2.  Mengaplikasi media serta proses dan teknik secara kreatif.
3.  Membuat apresiasi terhadap karya.

1.  Guru menunjukkan contoh dan bersoal jawab bahasa seni visual unsur-unsur seni jalinan tampak, bentuk ilusi dan ruang cetek serta prinsip rekaan kepelbagaian hal benda dan kesatuan komposisi.
2.  Guru menunjuk cara contoh serta langkah-langkah dalam proses lukisan teknik selari/bersilang serta media yang digunakan.
3.  Murid menghasilkan lukisan.
4.  Murid mempamer dan menceritakan lukisan yang telah dihasilkan.

Proses penghasilan karya sepanjang aktivit lukisan berdasarkan perancangan 4 standard pembelajaran.
EMK :
TMK, Keusahawanan, Kreativiti dan inovasi dan nilai murni kesabaran.

Impak (refleksi) :


SOALAN PENDIDIKAN SENI VISUAL TAHUN 6

PENDIDIKAN  SENI VISUAL (TAHUN 6)
Setiap murid perlu memilih salah satu dari soalan ini.

1) BIDANG MENGGAMBAR        
Hasilkan lukisan pemandangan di pantai. Murid perlu menghasilkan lukisan yang baik dan kreatif  bagi menepati ciri-ciri lukisan menggambar.

ATAU

2) Hasilkan lukisan pemandangan di dusun buah-buahan. Murid perlu menghasilkan lukisan yang baik dan kreatif  bagi menepati ciri-ciri lukisan menggambar.




Disediakan oleh:                                                                                               Disahkan oleh :

SOALAN PENDIDIKAN SENI VISUAL TAHUN 5

PENDIDIKAN SENI VISUAL (TAHUN 5)
PILIH SALAH SATU SOALAN DI BAWAH

1) BIDANG MENGGAMBAR        
Hasilkan lukisan buah-buahan tempatan. Murid perlu menghasilkan lukisan dengan menggunakan teknik yang betul bagi menepati ciri-ciri lukisan menggambar.

Atau

2)BIDANG MEMBUAT CORAK DAN REKAAN
Hasilkan hiasan dinding dengan menggunakan aktiviti lukisan.Murid perlu menghasilkan corak menggunakan ritma dan pergerakan susunan sisik ikan. 




Disediakan oleh:                                                                                                               Disahkan oleh:

PANAS


PENANDA ARAS PA21





BEZZA PERODUA


aduhhh
tukar sek pn x leh lari dgn lori yg bwk batuuu bataaaa
ermmmmm

hbis kereta ni
kt tmpat pintu belah driver plk tu
hari2 bleh nmpak
ermmmmm
sabar je lah/...

RUMAH SUKAN KUNING

RUMAH SUKAN KUNING MENANG LAGI
yeaaaa!!!!!!!!!!!!!!



MURAL

aku buat ke....
cer teka..
erkk..


Pulau perhentian

ok
ni 1stime ke PULAU PERHENTIAN
dgn cikgu sek
best gak klu jln pulau ni
berenang lah plk kan
sokmo jalan bandar je




arissa


BOLA BALNG MSS ZON PERKASA

NI PIC MASA bwk budak pertandinganhandball mss zon perkasa
tahun pertama sebagai guru kuantan
peringkat zon pn macam pringkat MSSD bentong
huhu
sama banyak kumpulan
huhu

ak bwk laki pempuan
L 12
P 12

2 2 kecundang awal..
xpelah

tahun depan msti ada KPI
msti kna ada peningkatan
chayok !!!!!!!!!


2017/02/06

KOREA KITA..





so.. ni lah percutian ke koreaaa..
sejujurnya best..
x puas rsa..
jalan smpai skit kaki
tp bila blk msia.. rindu korea...
jom g lg !!!!!!!!!!!



TRICK EYE MUSIUM & HANBOK VILAGE






best.
nak pg lg..
=)

EWHA WOMAN UNIVERSITI & Gyeongbokgung PALACE







BIASA tngok kat running man je kan
ni kita g sendiri
best2
nak pg lagiiiiiiiiiii
=)

EVERLAND





NI sekitar everland
masa nak msuk tu.. menggigil rasa badan...
best main.. mcm2 mainan mencabar ada..
yg penting seronok...
enjoy..

NAMI ISLAND



sejukkkk
ni msa pg ke nami island
tngok lah baju.. berlapis2..
huhu


KE KOREA KITA


JOM KE KOREAAAAAAAAAAAA...
ok .. ni 1stime nak g korea...
klu bnyak kali pg tu.. memang kaya lah kan..
best.. tngok negara orang..

berlainan musim..
msa aku pg ni musim winter..
so sngatlah sejuk
bila orng citer psl musim sejuk...
so aku tau lah..
sbb dh mengalaminya..
best2
huhu