2011/12/31

selamat TAHUN BARU 2012

selamat tahun baru 2012..
alhamdulillah
sedikit masa lagi akan bertambah usia..
opsssss... sbb dah melangkah tahun baru
jadi kita tunggu je lah apa yang akan jadi sepanjang tahun 2012 ini


bnyak benda yang belaku n dikecapi pada tahun 2011
dah kerja
dah hbis belajar
n lain2 lagi..


apa plk azam 2012 yek..
malas nak pikir bera
takot x dapat dipenuhi..
apa2 pun harapanye, a
gar tahun 2012 ni lebih baik dari tahun sebelumnya..
huhu ~~~

tugas baru.. tahun baru..

ok..
selesai sudah meting untuk tahun 2012..
bnyak tugasa yang mengejutkan.. 
ingat dapat ajar PJ
tp x dapat.
ingat ajar murid tahun 1 n 2.
tapi bukan..
banyak benda yang mengejutkan..
x jadi umah sukan biru
x jadi penyelaras kssr
x jadi guru kelas
x jadi ketua panatia....

ni adalah senarai tugasan baru 2012..
jangan terkejut..

guru matematik tahun 3
guru bahasa inggeris tahnu 3
guru pendidikan moral tahun 3
guru pendidikan seni tahun 2

penyelaras 1 murid 1 sukan
penyelaras kelab dan persatuan
ajk panatia matematik
ajk panatia bahasa inggeris
ajk panatia seni
ajk panatia moral

ahli umah sukan MERAH
guru kelab rukunnegara.
setiausaha HEM

huhu..
tu lah antara tugasan yang aku dapat setakat ini..
ada perubahan lain,
tu x tau lagi
wait n see je lah...


**tahniah buat kak ila, sebb dah selamat melahir kan anak perempuan hari jumaat hari tu...
amin kak..
mesti rindu nak cari pasal dgn kak ila pas ni...
rindu nak lepak library smbil dgar kak ila membebel..
hehhehee....


2011/12/12

lirik lagu - negeri KEDAH


Allah selamat Sultan Mahkota
Berpanjangan usia di atas Takhta,
Memelihara ugama Nabi kita,
Negeri Kedah serata-rata


lama sudah tidak menyanyi lagu ini..
hampir 1 tahun lebih jugak lah..
huhu ~~
rindu akan sungai petani

2011/12/11

kahwin lagi... episod 2

persandingan Hafis Jasim & Suzana Ahmad Sani .. 
tahniah buat mereka... lepas ni, 
En.Hafis kalu nak sembang dgn aku, kene lah sopan2 sikit yea.. xleh lah ber bro2, gua lu , der2.. hehe, awak dah jdi suami orang yea..
ingat tu.. semoga berbahagia selalu.. 
hehe ~~ =D 

December 11, 2011






saya kahwin!! bukan laaaa.... episod 1


ok.. ni adalah sekitar perkahwinan classmate aku
along
faizulnizam

tahniah buat mereka
semoga berbahagia yek..
hehhehe









2011/12/09

lirik lagu - kasanova - stacy


Kasanova.. wooo..
Dahulu ku kenal dia jejaka idaman Malaya
Semut pun tidatak k mati dipijak lemah lembut bicara
Semakin ku buka hati semakin buka mata
Dia berselindung untuk mengaburi langkahnya
Kini ku tak mahu di tipu dengan si pencabul kalbu
Mula mula ku benar benar
Nak bercinta dengan iya iya
Tapi lama-lama belangnya keluar
Rupa rupanya jahatnya suka suka
Di tawan dengan kasanova
Semenjak digoda kasanova
Di tawan dengan kasanova
Semenjak digoda kasanova
Menurutnya aku permaisuri bertakhta dalam hati
Sebaliknya dia penjajah banyak lagi yang lain
Sia sia aku setia akhirnya harapanku hancur
Cukup sampai sini saja percayakan romeo
Kini ku tak mahu di tipu dengan si pencabul kalbu
Mula mula ku benar benar
Nak bercinta dengan iya iya
Tapi lama-lama belangnya keluar
Rupa rupanya jahatnya suka suka
Di tawan dengan kasanova
Semenjak digoda kasanova
Di tawan dengan kasanova
Semenjak digoda kasanova
Kini ku tak mahu di tipu dengan.. si pencabul kalbu
Mula mula ku benar benar
Nak bercinta dengan iya iya
Tapi lama-lama belangnya keluar
Rupa rupanya jahatnya suka suka
Di tawan dengan kasanova
Semenjak digoda kasanova
Di tawan dengan kasanova
Semenjak digoda kasanova
Kasanova..

2011/12/07

JANDA BAIK - empower

LOKASI :: AIR TENANG RESORT , JANDA BAIK
PROGRAM :: MOTIVASI UNTUK MULID LEPASAN UPSR BAGI MELANGKAH MASUK KE TINGKATAN 1 SEKOLAH MENENGAH.
2 HARI 1 MALAM.
KELOLAAN : EMPOWER , ECER BAWAH DAERAH BENTONG.















SEKITAR PROGRAM YANG DIJALANKAN..




CENDERAMATA YANG AKU DAPAT
SEBAGAI GURU PENGIRING..
THANKS!!!!




2011/12/06

MENDAKI genting !!!








2011/11/29

lirik lagu - OMBAK RINDU - hafis/adira

Lirik Lagu Ombak Rindu–Hafiz/Adira

Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

2011/11/26

keburukan dan kebaikan minum minuman sejuk

Keburukan Minum Ais Untuk Manusia :
  • Kepada yang gemar minum minuman berais,fakta ini mungkin menyedarkan anda. Air sejuk berais akan membekukan bahan berminyak yang baru saja anda ambil semasa makan.Ianya akan melemahkan penghadaman.
  • Apabila minyak ini bertindakbalas dengan asid,ianya menghentikan dan menyebabkan penyerapan minyak oleh usus berlaku lebih ceapt berbanding dengan makanan pejal yg lain.
  • Ianya akan memenuhi usus kita dan lambat laun boleh menyebabkan kegemukan dan punca kepada kanser.Lebih elok jika anda minum air kosong atau air suam selepas makan.
Kebaikan Minum Ais Untuk Manusia :
  • Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.
  • Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang.
  • Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak dalam cuaca begini.
  • Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas.
  • Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya.
  • Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan 

2011/11/25

koleksi - ayat SEDIH

Jika kita rasa kecewa..
Pandanglah ke sungai..
Airnya tetap mengalir..
Biarpun berjuta batu menghalang..
____________________________________________________________________


✿~ Belajarlah BERSYUKUR walau KEKURANGAN
✿~ Belajarlah IKHLAS walau TAK RELA
✿~ Belajarlah TAAT walau BERAT
✿~ Belajarlah MEMAHAMI walau TAK SEHATI
✿~ Belajarlah SETIA walau BANYAK GODAAN
✿~ Belajarlah MEMBERI walau TAK SEBERAPA
✿~ Belajarlah MENGASIHI walau kau DISAKITI
✿~ Belajarlah TENANG walau kau sedang GELISAH
✿~ Belajarlah PERCAYA walaupun SUSAH
Percayalah bahawa ALLAH SWT selalu d samping kamu...



___________________________________________________________________


·٠☆•♥ CORETAN HATI ♥•☆٠·˙

╔═════ ✾ ✯ ʚįɞ ♔══════════════✾ ✯ ʚįɞ ♔════╗
♥ Tetap TERTAWA walau sebenarnya aku ingin MENANGIS..
♥ Tetap TERSENYUM walau sebenarnya aku KECEWA..
... ♥ Tetap KUAT walau sebenarnya aku sudah TAK SANGGUP lagi..
♥ Tetap SEMANGAT walau aku TERTEKAN oleh masalah..
♥ Dan yang terpenting tetap SABAR dan memandang segalanya
baik2 saja walau sebenarnya hatiku LEMAH dan sedang TERLUKA.
Kerana aku tahu,Allah sedang menguji aku d saat ini.......
╚══════ ♔ ʚįɞ ✯ ✾═══════ ♔ ʚįɞ ✯ ✾══════════╝



___________________________________________________________________


jika kita mahu sayang....
janganlah hati kita goyang,
Jika kita mahu rindu....
janganlah curiga beradu,
Jika kita mahu cinta...
janganlah cemburu beraja di dada...:D



____________________________________________________________________


Kata Polis→ cinta itu sukar ditangkap,
Kata Ustaz→ cinta itu anugerah,
Kata Doktor→ cinta x dapat utk diubati,
Kata Guru→ cinta x boleh utk dipelajari,
Kata Hakim→ cinta x boleh dihukum,
Kata Orang→ cinta itu indah,
Kata Rangga→ ada apa dgn cinta,
Kata Radja→ benci bilang cinta,
Kata Agnes Monica→ cinta x ada logika,
Kata Najwa Latif → cinta muka buku...



____________________________________________________________________



2011/11/24

kain cotton






thank you..
gambar semua di ambik dri facebook di bawah ni..
cantik kan pilihan yg ada ni..
huhu 

2011/11/23

nak buat spek mata!!

ok..
nanti nak g cari spek mata baru..
simple je..
sbb bukan pkai kat luar pun..
kan aku pkai contact lens..
bukan apa..
spek yg sedia ada ni..
asyik longar2 je..
dh lah beli mahal
x kuning lah cermin
x calar lah.
AUTA je tu ..
huhu ~~



RINDU rinduan...

ohoooooooooo
aku rindu rinduan...
dengan sapa??
dgn mereka2 di bawah..
cewah!!!


^^




^^^




^^^^




^^^^^

rasa macam sekejap je..
baru je rsa mcm kenal diorng..
ajak dtng umah..
g gambang waterpark
p pinang
p taiping..
p kL
p kuantan..
huhu ~~






lirik lagu Hello - DUA CINCIN


korang pernah dengar x lagu ni?
aku pasti, aku pun x pernah dngar lagu ni
tp bila 1st dengar
best lah jgk
ni semua sbb berkaroke dgn budak2 sek..
hhehehhe..

___________________________________________________

tak mampu aku 
menahan sakit hatiku
niatmu kau madu
 
beribu cara telah ku coba
tapi apa daya ku tak kuasa
kau menginginkannya

reff:
tak bisa jari-jariku terima dua cincin 
dari hatimu dari cintamu
dan tak bisa perasaanku berbagi kasih
dengan dirinya dari cintamu

beribu cara telah ku coba
tapi apa daya ku tak kuasa
kau menginginkannya

repeat reff [2x]
tak mampu aku  menahan sakit

lirik lagu WALI band - AKU BUKAN BANG TOYIB


kau bilang padaku, kau ingin bertemu
ku bilang padamu oh ya nanti dulu
aku lagi sibuk sayang, aku lagi kerja sayang
untuk membeli beras dan sebongkah berlian
reff:
sayang, aku bukanlah bang toyib
yang tak pulang-pulang
yang tak pasti kapan dia datang
sabar sayang, sabarlah sebentar
aku pasti pulang karna aku bukan
aku bukan bang toyib
sudah tunggu saja diriku di rumah
jangan marah-marah, duduk yang manis ya
aku lagi sibuk sayang, aku lagi kerja sayang
untuk membeli beras dan sebongkah berlian
repeat reff
sayang, aku bukanlah bang toyib uhh
yang tak pulang-pulang
yang tak pasti kapan dia datang
sabar sayang, sabarlah sebentar
aku pasti pulang karna aku bukan
aku bukan aku bukan aku bukan bang toyib

2011/11/22

Trip to TAIPING....

TRIP TO TAIPING...
LAST2..

OK..
mula2 memang aku cekalkan hati x mau join trip ni..
ada lah sbb2 tertentu,...
aku pun x sign lah borang tersebut, 
samada aku nak g atau tidak..

ok..
hari jumaat lepas je selesai HARI ANUGERAH CEMERLANG sekolah...
kak ita tnya aku nak g ke x..
so aku katalah aku x nak g..
n aku nak blik dah ni..
just nak tunggu budak2 thn 6 ni mkn..
nak salam2..
maklumlah..
hari last dgn diorng..
pasni x jumpa dah...
huhu

pas je depa semua mkn..
aku pun salam2 lah..
mcm  biasa lah
aku ni kalu bab2 perpisahana, bab2 sedih ni..
cepat je air mata ni kuar..
so nangis lah..
nak berpisah dgn budak2...
diorng tanya..
cikgu g taiping x?
aku katalah aku x g..
pastu sume pakat2 sedih..
tanya napa aku x g..
aku mls nak citer pnjang..
aku pun blik lah umah....

bila 5 mnt smpai umah..
diorng leh datang
pujuk aku suh g gak taiping......
alahai!!!!!!!!!!!!!!!!
sedihnya...
budak2 datang...
(padahal tau.. ni mesti rancangan kak ita nih suh aku p taiping.)
lallalaalaaa ~~

so sebabkan air mata diorng..
sbbkan air mata aku...
jadi aku p lah..
aku p BUKAN sebab sesiapa..
tp sebab yg 1.. utk budak2...
last2..
sob2...

pape pun trip to taiping sngat best....
sayang korang 6WIRA
huhu....

tahun depan mesti dah x jumpa...
goodluck semua....

muah!!!!




TRIP to TAIPING....

BUKU SKRAP

ok..
minggu lepas..
macam biasa..
kalab RUKUN NEGARA telah menganjurkan pertandingan buku SKRAP
antara tahun secara berkumpulan...
tempoh yang diberikan adalah selama 4 hari...

tadaa!!!!
hasilnya!!


buku skrap tahun 5


buku skrap tahun 4


buku skrap tahnu 6

^^

^^^


^^^




tahniah kepada pemenang..
yg kalah..
tahun depan cuba lagi..
termasuk lah kumpulan guru penasihat nih..
huhuhu ~~~



2011/11/16

HARI ANUGERAH ..

minggu ni sibuk untuk menyiapkan
hari anugerah sksd ..
x sangka, dah bape bulan aku bersekolah disini
akhirnya..
aku dapat gak merasai hari anugerah sekolah
minggu ni sangat sibuk..
namun..
masalah tetap masalah..
datang dan x pergi2..
biar ramai yg menyokong..
tapi hati tetap merasai masalah itu..
huhu..
apa yang boleh...
hanyalah bersabar
bersabar itu penting..
tngok sajalah..
layankan aja masalah tersebut..


semua nye berjalan lancar..
tahniah yang telah menerima hadiah
teringat masa zaman sek
dapat hadiah!!!!
hehhehhehe


2011/11/15

kepercayaan YANG SEMAKIN PUDAR

bila kepercayaan yang dulu diberikan..
kini semakin pudar..
hati sedih
jiwa pedih..

maybe sbb hal yg berlaku..
orng hilang kepercayaan
atau memang keputusan itu jalan tebaik...
yang pasti.. 
KEPERCAYAAN itu akn pudar...
dari masa ke masa ..
huhu ~~

2011/11/09

ermmm....

ermmm
memang sangat menyakitkan
bila hati terasa sedih..
orang kata, telajak perahu boleh diundur,
telajak perbuatan buruk padahnya...

tolong lah..
kadang2, apa yg sy lakukan
xsemuanya dianggap baik
aku dh cuba untuk berbaik dgn semua orng
tp apakan daya
kebaikan saya di salah tafsirkan

bukan niat aku untuk menyebabkan pergaduhan.
tp mungkin sy di salah ertikan..
kadang2, aku jadi mangsa keadaan.


2011/10/31

alahamdulillah....

alhamdulillah...
akhirnya...
aku berjaya menderma lagi...
ingat kan dulu masa kat maktab2 je..
tp sekarang masih berkesempatan nak menderma lagi...

kan aku pernah post, 
nak jadikan hobi..
hehhe

ni semua sbb aku p megamall hari tu
last2 nampak aktiviti menderma
so aku pun, mula2 segan2
last2
berjaya gak..
huhu
amin!!!!

pastu, bila jalan2 ke kuantan parade plk
ada lagi..
kalu ikutkan hati
nak je derma sekali lagi
tp kene tunggu 3 bulan lagi yek
huhu

^^

^^

^^

^^

^^

^^

^^







2011/10/15

Lirik Lagu Kangen Band Terbang Bersamamu


Lirik Lagu Kangen Band Terbang Bersamamu
berhembuslah engkau angin malam
bawa serta laguku
mengitari bumi ini hingga jauh

akulah seorang petualang
yang mencari cinta sejati
sampai mati aku akan tetap mencari
aku bagai biola yang tak berdawai
bila tidak engkau lengkapi
aku mohon agar engkau tinggal di sini
hamparan pasir putih menunggu
karang di lautan menangis
bila aku tak bisa melumpuhkanmu
reff:
peluk erat tubuhku
sentuhlah jemariku
rebahkan sayap-sayap patahmu
dan terbanglah bersamaku
tuk melintasi langit ke tujuh
bawalah aku ke alam damaimu
peluk erat tubuhku
sentuhlah jemariku
rebahkan sayap-sayap patahmu
repeat reff


 

2011/10/08

masihkah engkau ingat..........

dulu kan..
masa sebelum kerja..
aku ada pernah post benda2 yang aku teringin nak beli...
kan2..
tapi x beli lah pulak...
nak beli laptop..
nak beli kamera...
macam2 lah..
tapi.
laptop masih elok...
kamera pun masih elok..
huhuhu~~

jadi tunggu je lah........
~~

** post boring.. sebb xdek mood nak taip2..
dek idea nak tulih2..
tp nak post gat something..
so POST lah benda ni... 
huhu ~~



AKU CINTA AGAMAKU....


♥~♥ 10 NASIHAT UNTUK ORANG YANG BERCINTA ♥~♥

Dengarlah pesananan ini ~>

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.

2. Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.

✿~ Selamat Bercinta Sampai ke SYURGA ~✿
^_^
~ same2lah kite berMUHASABAH ~ T_T