2010/06/30

seorang sahabat..

aku ada seorang kawan yang dlunya sama sekolah rendah dengan aku, tp bila darjah 6 dia telah pun bertukar sekolah..
kira waktu kamu pernah sama kelas dia agak berkawan baik dengan aku..

Apabila masuk sahaja kealam persekolahan menengah, aku telah ditempatkan di sekolah lain.. namun apabila masuk ke tingkatan 4 dan 5, aku telah ditukarkan ke sekolah aliran biasa yang berhampiran dengan rumah ku..

namun, waktu di sekolah tersebut, ramai lah kawan2 sekolah lma sekolah rendah yang aku jumpa, termasuklah kawan aku yang seorang ni.. dia sekelas dengan aku..

aku ditempatkan di kelas ke 4 di sekolah tersebut, almaklumlah, walau kelas ke 4, namun ramai pelajar yang ada di situ.. agak nakal, terutama pelajar lelakinya...

disitu aku berjumpa semula dngan salah seorang kawan aku tu.. tp malangnya, perangai dia yang mcm hantu tu menyebabkan dia di buang sekolah dan tidak dapat mengmbil exam SPM.. namun sebelum dia di buang, dia ada bercinta dgn budak baru kls aku.. W..

dan dngan adanya FACEBOOK, aku telah berjumpa kembali dgn dia.. dia msih knal aku.. dan aku rapat dngan dia mcm aku di sekolh rendah dn bukannya di sek menngah..

hahaha.. dia kahwin jugak dengan budk pmpuan W tu.. dia baru mengaktifkan facebook, dan aku berusaha untuk mengajarnya.. heheh.. kira cam mentor lah walaupun dari jarak jauh.. dia berbahagia dengan isterinya, dia kahwin 2005, aku smpat bertanya, mnalah tau kalu2 dia kawin terpaksa.. heheh.. mklumlah budak nakal.. dia kata xdek lah, dia jumpa mak ayah W, siap pegi kampung untuk kenal saudara mara W tu..

apa yang membuat kan aku kagum, walaupun dia yang aku kenal di sek yang agak nakal, ponteng, kene buang sekolah, dan sekarang hanya bekerja buruh, namun dia berusaha untuk memajukan dirinya, walaupun, aku lihat hdupnya agak susah..

dia masih dngan cara hdupnya yang dulu, masih merempit, biasalah kan.. nama pun budak nakal, tp aku rsa dan aku harap dia dan W berbahagia... dan sekarang dia ada seorang anak yg berumur 3 tahun.. tahniah sebab dah 5 tahun berkahwin, sedangkan aku ni.. hihiihi ~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan