2010/10/02

sistem kuota

Perlukah sistem kuota di gunakan di zaman kini..
ni bukan isu pengambilan pelajar yg nak memasuki IPTA , tp ni kes lec nak gagalkan student sebab nak ikut sistem kuota ~~~

cuba bayangkan, aku yg masuk di ala2 IPTA ni, lec belum cek lagi esaiment, tp dah tetapkan 4 orng akan gagal ... mcm mna dia tau ada 4 org gagal.. nmpak sngat dia nak guna sistem ni...
hari ni aku tngh berusaha nak buat n habiskan esaiment ni,,... tp kdng2 pkir, baik buat lekeh2 jer,kalu takdir aku termasuk 4 orng tdi,nak buat mcm mna kan.. huhu

teringat time aku di semester 2 or 3 ..... ada ke patut sahsiah aku dpt 4 daripada 5 markah penuh.... padahal muka aku yang terpacak tiap2 harin datang awal, time nak buat kls.. kalu gtu mna aci..memeng diskriminasi betol...

aku student "paling baik" ikut je kata lec, ada kls, datang... tp tetap dpt 4.. ntah apa2....

huhuhu .. nnti time aku jadi cikgu, aku x kan buat benda gtu kat anak murid aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan