2011/06/01

TAKDIR itu cukup indah....

Assalamualaikum...
pemula bicara...
(skema time.. huhu...)

tetiba rasa teramat bersyukur kepada ILLAHi kerana jalan hidup aku telah ditentukan dengan baik.....
walaupun pada dasarnye, orng nmpak aku ni sepi...
maklumlah, single mingle..
xdek yg berani dekat...
fail lah about nih..
hahaha..
tapi, tu semua x jadi masalah.....

aku ada keluarga yang cukup baik, harmoni n hepy....
aku ada kerjaya...
yang dulu hanya cita2 masa di tahun 4, masa umor 10 tahun...
(kecik lagi...tapi cita2 tulah yang buatkan aku semangat..)
kini jadi realiti....

suatu ketika masa di alam PMR, aku nih teruklah sngat..
result yang macam budak b*#oh yang tak belajar...
padahal duk asrama... hari2 pg sekolah...
selalu di ejek...
tp tu lah....
pengalaman mengajar aku....

kemudian ingin perubahan untuk menunjukkan aku ni boleh...
tukar sekolah....
kawan2 di alam UPSR memandang sinis....
maklumlah, budak baru... masuk plk kelas hujung2..
heeee...
(sory yek my clasmate... tp betul kan, kita ni kls hujung2...)
huhuhu...
Teringat plk, masa mula2 aku masuk... budak cina...
tunjuk protis...
baling kerusi, mujur x kene sapa2.... kesian cikgu GEOGRAFI tu...
sebb tu lah, kelas aku cikgu x pandang..
apa tah lagi budak kls atas2...
=P

last2... aku ambik AZAM.. belajar elok2..
result??? biasa2 je...
xdek lah stret A.. tp aku rasa bangga n syukur sngat...
sebab aku boleh...
huhu...

sebab di hati ni tahu, aku bukan budak pandai...
isi semua borang...
IPTA
POLITEKNIK
TINGKATAN 6
macam2 lah...
nak gak sambung belajar...

last2 dapat maktab...
heeee....
dah hbis 5 tahun setengah... pelbagai onak dan duri....
akhirnya......

diposting kan di sekolah SKSD..
yang mulanya orang akan memandang sepiiii....
aku x salahkan orng yang sedemikian itu...
sebab, mulanya aku pun begitu...
dan akhirnya aku tahu..
kenapa aku di tempatkan di situ....

dah nak masuk 5 bulan aku di sekolah itu...
aku rasa sangt bahagia...
rakan sekerja semua baik...
kira aku boleh masuk dgn diaorang,
best best...
budak2 plk tempat aku bergembira...
dah bape banyak anak dah aku di sana...
huhu...


itu lah nama nya takdir...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan