2011/08/29

disebalik kegembiraan...


yelah...
dulu aku memang akui..
aku bukan seoarang pelajar yg pandai..
berbekalkan result UPSR sekadar 3A 2B,
result PMR yang hancur....
lebur ditengah jalan..
namun semuanya berubah bila aku ambil SPM...
alhamdulillah...

padahal.. semua memandang sinis aku..
disebabkan result masa silam aku...
tp kini semuanya berubah..
akhirnya, cita2 sejak aku darjah 4 mnjadi kenyataan..

aku masuk maktab!!!
maktab JE!!!!!
bukan setinggi UNIVERSITI,...
tapi sekadar picicsan maktab!!
ok.. aku akui.. masuk maktab bukan lah 1 benda yang membuka mata sedara2 Malaysia ni..
tp x per..
itu aku x peduli..
yg penting itu selangkah utk aku nak menjadi seorang GURU!!!

kedengaran suara2 sumbang di sebalik takbir...
mengata ke aku...
last2...
apa yang aku ilih itu juga menjadi ikutan ramai..
dari yang masuk UNIVERSITI juga ingin meng apply ke maktab..
ingin sama2 mendidik anak bangsa.
menjadi seorang guru..

kini aku boleh tersenyum!!!
bukan niat tiket membangga diri..
hanya aku tersenyum seketika pabila suatu ketika orang x memandang apa yang aku lakukan...
tetiba orng melihat dan cuba utk menjadi seperti aku...

apa2 pun terjadi...
aku tetap ingt apa yang orang lakukan pada aku..
pada kehidupan aku..
pada masa silam aku..
pada kisah2 aku...

hanya aku adalah aku...
yang terconteng, akan terpadam...
tapi masih meninggalkan kesan..
kesan yang akan di ingat buat selama2nya..
TERIMA KASIH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan