2011/08/01

Hari pertama puasa....

hari ni hari pertama aku berpuasa sebagai seorang cikgu...
alhamdulillah.. dah selesai berbuka..
tp, ada sedikit perkara yang hampa....
bukan sbb aku berbuka sorang2..
tp sbb aku x berbuka dgn mak abah aku....
aku bersahur dgn mereka..
tapi berbuka asing plk...
x sempat diri ini nak berbuka bersama..
sebab, kalu berbuka bersama,kang hari dah gelap...
ABAH kata bahaya...

so aku balik dalam pukl 5 n sampai dalam 6 30 lebih...
siap2 utk berbuka....
nikmatnya berbuka puasa pada 1 RAMADHAN....
x silap, masa foundation kat maktab ...
aku pnh berbuka sorang2 gak...
1 RAMADHAN... tp waktu tu aku x puasa...
hehhee....
so mkn awl sambil tngok tv kak husna..
beli jauh... kat bazar ramadhan JAM besar SP...
pg dgn geng budak MATE x silap...
huhu...

hari ni mak bekalkan nasi kosong....
kari ikan...
ikan masak merah..
telur sambal..
ayam goreng...
kueh2...
dan kurma...

banyak btol hidangan utk aku yang berbuka sorang2 ni..
agak2 bila aku blik lg..
last puasa kot..
sbb bnyak benda nak kene settlekan b4 HARI raya...

___________________


^
^
^

^
^
^
^
^
^
^
^
^

^

^
^

^
^
^
^
__________________

^
^
^

^
^
^

^
^

^
^
^
^


hari ni aku rasa heppy sngat...
x tau kenapa...
maybe ada sesuatu yang telah di isi kot...
biarlah aku layan kan perasaan aku ni je...
x salah kot...
sekadar bermimpi di siang hari...
huhu ~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan